سپنتا.م (کلاغ قرمز)

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

کارشناس و مدرس حوزه علوم کامپیوتری

طراحی گرافیک، توسعه سایت و ادمین پیج

سپنتا.م (کلاغ قرمز)

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

کارشناس و مدرس حوزه علوم کامپیوتری

طراحی گرافیک، توسعه سایت و ادمین پیج

لوگو و آرم

طراحی لوگو، لوگوتایپ و آرم برای شرکت ها و سازمان ها و کسب و کارها مراحل و چکش کاری های خودش رو داره و البته بایستی گفت من هرچند خودم رو صاحب نظر در این زمینه نمی دونم، اما علاقمند هستم و معمولا لوگوها و برندها رو از نظر معناشناسی، خوانایی، انتقال مفهوم و برندینگ برانداز و تحلیل می کنم.

مسیر طراحی برای افراد این مسیر رو طی می کنه:

  1. به افراد در خصوص آرم و نشان تجاری مشاوره داده میشه.
  2. اطلاعات این حوزه گرداوری میشه. مثلا چه اِلمانهایی در این حوزه کاربرد داره.
  3. رقبا بررسی و نمونه های مدنظر افراد از طرف خودشون و یا شما گردآوری میشه.
  4. ایده اولیه ارائه می شه که موارد فوق در اون لحاظ شده باشن.
  5. پس از تایید کلیت ماجرا، این بار اتود مدنظر با جزئیات و ریزه کاری ها ارائه میشه.
  6. رنگ سازمانی و ساختار هندسی مدنظر قرار می گیره.
  7. طراحی دیجیتال و سپس ارائه نهایی فایل و چکش کاری انتهایی!

 

این مرحل کلیت داستان هستند. و البته ممکنه در برخی موارد، این سلسلسه مرابت مدنظر قرار نگیره.

 

در ادامه چند لوگو و آرم که برای سازمان ها و افراد طراحی و اجرا شده اند رو با هم مرور می کنیم.