طراحی لوگو، لوگوتایپ و آرم برای شرکت ها و سازمان ها و کسب و کارها مراحل و چکش کاری های خودش رو داره و البته بایستی گفت من هرچند خودم رو صاحب نظر در این زمینه نمی دونم، اما علاقمند هستم و معمولا لوگوها و برندها رو از نظر معناشناسی، خوانایی، انتقال مفهوم و برندینگ برانداز و تحلیل می کنم.
مسیر طراحی برای افراد این مسیر رو طی می کنه:
- به افراد در خصوص آرم و نشان تجاری مشاوره داده میشه.
- اطلاعات این حوزه گرداوری میشه. مثلا چه اِلمانهایی در این حوزه کاربرد داره.
- رقبا بررسی و نمونه های مدنظر افراد از طرف خودشون و یا شما گردآوری میشه.
- ایده اولیه ارائه می شه که موارد فوق در اون لحاظ شده باشن.
- پس از تایید کلیت ماجرا، این بار اتود مدنظر با جزئیات و ریزه کاری ها ارائه میشه.
- رنگ سازمانی و ساختار هندسی مدنظر قرار می گیره.
- طراحی دیجیتال و سپس ارائه نهایی فایل و چکش کاری انتهایی!
این مرحل کلیت داستان هستند. و البته ممکنه در برخی موارد، این سلسلسه مرابت مدنظر قرار نگیره.
در ادامه چند لوگو و آرم که برای سازمان ها و افراد طراحی و اجرا شده اند رو با هم مرور می کنیم.