سپنتا محرمی

طراح وب

مقاله نویس

طراحی کارت تبلیغاتی

تولید کننده محتوا

سپنتا محرمی

طراح وب

مقاله نویس

طراحی کارت تبلیغاتی

تولید کننده محتوا

پست بلاگ

فروشنده کاریزماتیک

19 آبان 1400 پادکست
فروشنده کاریزماتیک

👈 جوردن بلفورت، مشهور به گرگ وال استریت، در کتاب خود به نام «فروش به شیوه گرگ وال استریت»، درباره فروشنده کاریزماتیک می‌نویسد:

👈 یک فروشنده کاریزماتیک، فروشنده‌ای است که سه ویژگی زیر را دارد:

  1.  به نظرات، خواسته‌ها و پیشنهادات مشتری اهمیت می‌دهد
  2.  شرایط مشتری را درک می‌کند و بر اساس آن با مشتری رفتار می‌کند
  3.  درد و نارضایتی مشتری را درک و با مشتری همدردی می‌کند.

    اگر به هر دلیلی زمان خواندن این متن را ندارید، می توانید پادکست همین نوشته را دانلود و بعدا گوش کنید.

👈 بلفورت بعد از معرفی این سه ویژگی می‌نویسد: اشتباهی که خیلی از فروشندگان می‌کنند این است که فکر می‌کنند کاریزما، یک مهارت ذاتی است که برخی فروشندگان دارند و برخی ندارند، در حالی که کاریزما یک مهارت یادگرفتنی است.


خلاصه ی کتاب گرگ وال استریت را در اینجا بخوانید


👈 بلفورت معتقد است برای تبدیل شدن به یک فروشنده کاریزماتیک بهترین راه این است که سه جزء اصلی آن را یاد بگیریم:

  1. خوب صحبت کردن: باید به قدری پرانرژی و جذاب صحبت کنیم که مشتری با جان و دل به حرف‌مان گوش کند
  2.  شنیدن فعال: باید با جان و دل به حرف‌های مشتری گوش کنیم و با استفاده مناسب از زبان بدن به مشتری بفهمانیم که به حرفش گوش می‌کنیم
  3.  پرهیز از حرف‌های بیهوده: نباید با گفتن حرف‌های بیهوده، شخصیت‌مان را نزد مشتری خراب کنیم

👈 بلفورت معتقد است «پرهیز از حرف‌های بیهوده» سخت‌ترین تمرین تبدیل شدن به یک فروشنده کاریزماتیک است و در این زمینه می‌نویسد: من هزاران فروشنده را دیده‌ام که دقایق اولیه مذاکره با مشتری را با گفتن حرف‌های هوشمندانه به خوبی پیش می‌برند، اما پس از مدتی شروع به گفتن حرف‌های بیهوده و بی‌ربط می‌کنند، به خصوص اگر جلسه فروش طولانی شود.

دانلود فایل صوتی

Taggs:
Write a comment