سپنتا محرمی

مدرس دانشگاه

کارشناس علوم کامپیوتری

طراح وب سایت

مقاله نویس و پادکستر

فتوشاپیست

مشاور در تولید محتوا

پشتیبانی سایت و پیج

سپنتا محرمی

مدرس دانشگاه

کارشناس علوم کامپیوتری

طراح وب سایت

مقاله نویس و پادکستر

فتوشاپیست

مشاور در تولید محتوا

پشتیبانی سایت و پیج

پست بلاگ

پیج استاندارد برای اینستاگرام بسازید

15 آذر 1400 کسب و کار
پیج استاندارد برای اینستاگرام بسازید

چرا اینستاگرام؟

با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و در راس آنها اینستاگرام، بسیاری از افراد، زندگی و سرگرمی خود را به این محیط ها گره زده اند. بنا به اصل “ترافیک مساوی است با مشتری”، عده ی زیادی نیز بیزینس خود را از طریق این شبکه پیگیری می کنند. سوال اینجاست؟ پیج اینستاگرام ساختن راحت است یا سخت؟!

در نگاه نخست، پست گذاشتن و استوری کردن قواعد مشخصی ندارد و هرکسی می تواند این کار را انجام دهد. اما در عمل چه؟

 پست کوکوسبزی!

تا دیروز که الگوریتم های پیچیده ای در کار نبود و پست کوکوسبزی خاله تان با پست دکتر فیروزی در یک لول قرار داشت، دغدغه های کمتری وجود داشت. امروز اما به مدد فنون پیچیده و تکنیک های مختلف، براحتی می توان پست های به اصلاح زرد را از پست های برگزیده تمییز داد. و به همین نسبت، این پست ها کمتر ارزش گذاری شده و به مخاطبان نشان داده می شوند.

سیاست تعاملی

یادتان باشد که برنامه هایی چون اینستاگرام، فیسبوک و… سعی در جذب و نگهداری حداکثری مخاطب دارند و تمام تلاششان این است که مخاطبان خود را مدت زمان بیشتری با خود همراه کنند. و این امر میسر نیست مگر به کمک خوراک و مطالب جالب، سرگرم کننده،  اموزشی و … که این شبکه ها باید به مخاطبان خود بدهند تا فرار نکنند و برنامه را نبندند.


حال که اهمیت کیفیت پست ها و مطالب را دانستیم وارد مرحله ی بعدی می شویم! چگونه و با چه استانداردهایی پست بفرستیم که:

  1. مورد غضب و خشم اینستاگرام قرار نگیریم، وارد بلک لیست نشویم و از دایره ی دیده شدن توسط مخاطبانمان حذف نشویم!
  2. پست هایمان بیشتر و بیشتر دیده شود و به کمک الگوریتم های اینستاگرام بهتر و بهتر شویم و زودترو زودتر رشد کنیم!

در حالت کلی ما باید چند اصل را راعایت کنیم:

1-زمان پست گذاشتن:

بهترین زمان پست گذاشتن برای هر پیج اینستاگرام و هر محتوایی تفاوت دارد. اما یادتان باشد که غالب مراجعین به اینستاگرام برای آموختن سراغ این فضا نمی ایند و هدف اول و اخرشان سرگرم شدن است. حال چه زمانی پیک مراجعه است؟ صبح ها ساعت 10 تا 11، عصرها از ساعت 4 تا 6 و شب ها از ساعت 11 تا 12. اما گلدن تایم پست گذاشتن بنا به نظر بسیاری  البته بر اساس آنالیزهای صورت گرفته، همان عصر هاست. به این زمان، “زمان تنبلی” یا “خروج از کار” می گویند و ساعاتی است که افراد در حال استراحت پس از کار و مراجعت به منزل هستند. پس این زمان را برای تعامل با مخاطبانتان از دست ندهید.

2-کیفیت پست گذاشتن:

در باره ی کیفیت پست گذاشتن چند مورد را مدنظر قرار دهید:

  • الف) متن یا کپشن خوب: یادتان باشد که هدف اول و آخر شما در اینستاگرام، بیشتر و بهتر دیده شدن است و کلیدی ترین ایتم در این بین، کپشن خوب است. تکراری، حوصله سربر و از روی بی میلی، برای رفع تکلیف و … کپشنن ننویسید. به این فکر کنید که چه عاملی در خودتان باعث تهییج و ایجاد واکنش می شود؟ همان اصول را پیاده کنید. خیلی وقتها نوشتن یک داستان خیلی کوتاه یا مرور یک خاطره و… می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد تعامل با مخاطب داشته باشد.
  • ب) استفاده از هشتگ: حتما 5 تا 10 هشتگ استفاده کنید. یک تا دو هشتگ را به زبان انگلیسی و کلیدواژه های خارجی اختصاص دهید و یک یا دو هشتگ هم اختصاصی برای خودتان داشته باشید که با کلیک بر روی آن، شما نشان داده شوید.
  • پ) استفاده از ایموجی: از ایموجی های مرتبط برای ایجاد تعامل و تهییج بیشتر مخاطبانتان بهره بگیرید. این شکلک ها در انتقال لحن و فحوای کلام کاربرد بسیاری دارند.
  • ت) استفاده از منشن کردن و تگ کردن: با به کاربردن منشن و تگ کردن هم میزان تعامل را بالا ببرید و هم اگر چند پیج دارید، به معرفی شان بپردازید.
  • ث) استفاده از امکانات پست ها: در حالت کلی، در مسیر پست گذاشتن چندین امکان برای شما فراهم است. مانند لوکیشن، اشتراک گذاری در سایر شبکه های اجتماعی مانند تامبلر، فیسبوک، توئیتر و …. از اهمیت این امکانات غافل نشوید و برای بهتر شدن کیفیت پستتان از آنها بهره بگیرید.
  • ج) دعوت به اقدام: در پست هایتان تا حد ممکن، مخاطبانتان را به کاری فرا بخوانید. مثلا بخواهید که پست شما را لایک و سیو کنند، نظر بدهند، با شما تماس بگیرند، برنامه ی داده شده توسط شما را انجام دهند و … . رمز موفقیت این کار، از دل سخن راندن و پرهیز از کلی گویی های معمولی است.
  • چ) کاور پست ها: اینستاگرام رسانه ای تصویر محور است. به کارگیری از جلوه های بصری چون کاور برای پستها اهمیت بسیاری دارد. پس از ان غافل نشوید. وقت بگذارید و از یک طراح خوب برای این کار کمک بگیرید.

3- فالو و آنفالو کردن:

بدون سیاست گذاری درست و با هرج و مرج فالو و سپس آنفالو نکنید. طبق برنامه ای منظم و در طی روز چندین مرحله نسبت به فالو و آنفالو کردن نهایتا 100 نفر اقدام کنید. هرگز در یک بازه ی زمانی کوتاه این کار را نکنید که با خطر اکشن بلاک مواجه خواهید شد و به همین راحتی، درگیر خشم سامورایی خواهید شد! برای فالو کردن، مخاطبانتان را در نظر بگیرید و آنها را از پیج های رقیب کش نروید! بهتر است از پیج های هم شهری خود استفاده کنید.

4- استوری خوب:

یک استوری خوب و با کیفیت، در خیلی از اوقات بهتر از پست های غیرحرفه ای، کولاژهای بی محتوا، ویدئو آهنگ های خسته کننده و … است. یک استوری خوب این ویژگی ها را دارد:

  • ابعاد درست برای پست های ویدئویی و عکسها به نحوی که خارج از چارچوب نباشد.
  • استفاده از امکانات استوری چون لینک، فایل متحرک یا گیف، منشن کردن افراد و …
  • هشتگ زدن خوب و مرتبط در استوری ها
  • هایلایت کردن اصولی، مرتب و منطقی استوریها برای ثبت دائمی در پیج و …

5-بایو:

قسمت مربوط به معرفی خود را با وسواس و الگوبرداری از پیج های موفق مشابه تکمیل کنید. اطلاعات بیزینس خود را با هشتگ معرفی کنبد و به صورت واضح نوع خدمات خود را با عکسی مناسب از بیزینس خود شامل لوگو و یا عکس شخصی نشان دهید. اگر سایت و یا پیج دومی دارید به معرفی ان بپردازید. و از ارائه ی اطلاعات بی ربط و شکلک های نامفهوم اجتناب کنید. این قسمت ویترین پیج شماست و روزانه مورد بازدید عده ی بسیاری قرار خوهد گرفت.

6- امنیت:

تمامی کارهایی که می کنید، اگر بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی  باشد، عملا آب در هاون کوبیدن است. پس مسائل امنیتی را برای پیج اینستاگرام خود هرگز نادیده و سرسری نگیرید:

  • حساب پیج اینستاگرام خود را با تلفن و ایمیل تایید کنید.
  • رمز دو مرحله ای برای ورود در نظر بگیرید(از طریق برنامه ی اعتبارسنجی یا پیامکی یا واتساپی).
  • بنا به دلایلی امنیتی و با توجه به سیاست های کمتر قابل فهم اینستاگرام، اگر دنبال کننده های بالایی دارید، پیج پشتیبان برای خود داشته باشید.
  • هرگز و هرگز فالوور فیک نزنید و دنبال این نباشید که راه صد ساله را یکشبه بروید.
  • خطر کارکردن با برنامه های آنفالویاب و فالوور و لایک بگیر را نادیده نگیرید.
  • برای کار با برنامه هایی که نیاز به اعتبارسنجی توسط اینستاگرام دارند، نهایت کنکاش و دقت را به عمل آورید و بی محابا اطلاعات کاربری خود را در اختیار هر برنامه، افزونه یا پلاگینی قرار ندهید.
  • تعداد افراد لاگین شده به حسابتان را مدام بررسی کنید و فعالیت مشکوک را پاک کنید.
  • لوکیشن های مشکوک وصل شده به اکانت خود را ریموو کنید.
  • به صورت دوره ای پسورد خود را تغییر دهید و حتما از دستورالعمل ساخت پسورد قوی استفاده کنید.
  • از قراردادن شماره همراه یا کد ملی خود به عنوان رمز حساب خود اکیدا خودداری کنید.

       7- نکات تکمیلی مهم:

  • نکته 1: به دایرکت های خود با شور و اشتیاق، همراه با ادب و درکوتاهترین زمان ممکن پاسخ دهید.
  • نکته 2: بهتر است اکانت پیج اینستاگرام تان را در اولین مرحله بیزینس نکنید و در مرحل تکمیلی و پس از رشد پیج این کار را انجام بدهید.
  • نکته 3: در پست و استوری گذاشتن زیاده روی نکنید. هیچ فرمول مشخصی برای ارسال تعداد پست ها وجود ندارد و این بسته به محتوای پیج و مخاطبانش است. مثلا فلسفه ی پیج خبری، تعدد پست ها در سریعترین زمان ممکن است. اما این موضوع برای یک پیج کاری معمولی افراط قلمداد می شود.
  • نکته 4: خیلی جدی نباشید. حتی اگر پیج تان کاری و جدی است با ادبیات، ایموجی ها و فایل های متحرک در استوری و پست ها سعی کنید یخ شکنی کنید. گاهی اوقات شوخی های کلامی و پست های موقت سرگرمی، به دیده شدن پیجتان کمک شایانی می کند.
  • نکته 5: بعدها به کمک ابزار مهم موجود در نسخه ی بیزینسی پیج ها، داده هایتان را آنالیز کنید. سن، جنس، ساعات بازدید در روز و در هفته، تعداد تعاملات و مشارکت ها، مسیر دیده شدن از طریق اکسپلورر و … می تواند به شما در مسیریابی هر چه بیشتر کمک بزرگی کند.
  • نکته 6: کپی نکنید. پست های دیگران را رریشیر نکنید و حتی اگر محتوا و مضموم تان کپی است، با کمی صرف وقت و خلاقیت، آن را تغییر دهید و عینا پست نکنید.

 

نتیجه:

تلاش کردم در این نوشته با بازگو کردن برخی اسرار که شاید شما نیز گوشه ای از ان را بدانید و بعضا نسبت به آنها بی اطلاع باشید، به شما بگویم که پیج اینستاگرام ساختن به همین سخت و آسانی است!  بسیاری از افراد با دانشی کمتر از این نیز سعی می کنند شما را بفریبند  و شما را سرکیسه کنند. به شما اطمینان می دهم که با رعایت همین نکات و استمرار آنها می توانید در زمان کوتاهی به موفقیت چشمگیری برسید و بیزینس خود را شکوفا کنید.

اگر برای مدیریت پیج اینستاگرام خود نیاز به راهنمایی و ادمین داشتید، با من تماس بگیرید.  در زمینه ی تولید ویدئوها، پادکست های اینستاگرامی و پست های تصویری ابزار مفیدی را به شما معرفی خواهم کرد و لذت موفقیت را با شما سهیم خواهم شد.

تعرفه تبلیغات در قزوین

Taggs:
Write a comment