تعرفه و استانداردهای تولید محتوا در قزوین

جدول محتوای این پست را ببینید
مهم نیست شما صاحب وبلاگ، پیج یا وبسایت شخصی، شرکتی یا فروشگاهی باشید. درهرصورت شما تنها با ایجاد ترافیک و تبادل به هدف خواهید رسید. این امر نیز میسر نمیشود مگر با تولید و ارائه محتوا.
به این آمار و ارقام دقت کنید:
- تا سال 1994، نزدیک به 3.000 سایت در سراسر دنیا وجود داشت.
- در سال 2019 تعداد سایتها در دنیا به 1.71 میلیارد سایت رسید.
- در سال 2021 تعداد سایتهای جهان به عدد 1.9 رسید.
- آخرین آمارها حکایت از آن دارد که در سراسر جهان بیش از 5 میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند.
- زبان پارسی بهعنوان پنجمین زبان دنیای اینترنت با حدود 3.1% محتوا محسوب میشود.
- تا سال 2019 تعداد سایتهای پارسی ثبت شده نیز به عدد 1.200.000 رسید.
- دیجیکالا بهتنهایی 80 نیرو متخصص در زمینه تولید محتوا دارد.
به اعداد و ارقام بالا، موارد زیر را نیز اضافه کنید:
- الگوریتم موتورهای جستجو طی سالهای اخیر هوشمند، دقیق و پیچیدهتر شده و همین امر موجب شده تا کاوش و نمایش نتایج سایتها به کاربران دگرگون شود.
- طی قراردادهای انجام شده، محتواهای سایر پلتفرمهای شاخصی چون فیسبوک، اینستاگرام، پینترست و … در موتورهای جستجو نشان داده میشود.
- روشهای جدیدی برای بالا آمدن در نتایج جستجو و دیده شده توسعهیافته است.
- بهینهسازی سایتها برای موتورهای جستجو یا همان سئو اهمیت بالایی یافته است.
- و…
در نهایت، همه چیز بیانگر آن است که داشتن و بهاصطلاح بالا آوردن سایت بهتنهایی و بهخودیخود جوابگوی نیاز افراد و سازمانها نیست و بحث تولید محتوا و سئوی سایت موضوعی مهم و حیاتی است.
محتوای ویدئوی، صوتی و یا متنی؟! کدام مهم است؟
دراینبین، بیگمان قدرت انتقال مفاهیم در قالب ابزاری همچون ویدئو بهمراتب بالاست، ولیکن در حال حاضر چندین عامل باعث شده که نوشتن محتوا و متن برای دارندگان سایت بهعنوان گزینه اصلی و دارای اولویت مطرح شود:
- تولید ویدئوی استاندارد از لحاظ تصویر، صدا و معنا کار حرفهایتری محسوب میشود.
- دارندگان سایتها برای تولید ویدئو در پلتفرمهایی چون سایتها توجیه نیستند و آموزش ندیدهاند.
- امکان برونسپاری محتوای ویدئویی صرفنظر از محتوا، مفهوم و… هزینه بر و زمان بر است.
- موتورهای جستجو در کاوش خود بیشتر به سراغ محتواهای متنی رفته و امکان پالایش سایتها و رنک بندی آنها از طریق محتوا و فحوای ویدئو فعلاً همه گر نیست.
- و… .
پس، تولید محتواهای متنی همچنان در رأس توجه است. همان گونه که در بحثهای پیشین نیز اشاره شد، محتواهای متنی به چندین طریق تولید و بازتولید میشود که برای آشنایی با آنها میتوانید به این مطلب مراجعه کنید.
چرا تولید محتوا را برونسپاری کنیم؟
- تولید محتوای استاندارد برای سایتها، میتواند روندی بعضا خستهکننده و طاقتفرسا برای دارندگان سایت است.
- از سوی دیگر تولید محتوا موضوعی تخصصی است و نمیتوان انجام درست آن را از دیگر نفرات دخیل در پروژه همچون پشتیبانی فنی، ادمین پیج و … انتظار داشت.
- از نظر تخصصی بودن موضوع، بایستی گفت که در محتوای استاندارد برای سایت بحث خوانایی، استاندارد نویسی، سئو نویسی و … اندکی با استانداردهای تالیف یک اثر کتبی چون کتاب و … تفاوت دارد.
- و… .
برای پرهیز از مواجهه با این چالشها، غالب دارندگان سایتها و پیجها، این پروسه را برونسپاری میکنند. خوشبختانه این روند بهراحتی از طریق دورکاری مقدور و شدنی است.
آیتمهای تأثیرگذار در قیمت محتوا چیست؟
- محتوای یونیک (کاملاً جدید و بدون کپیبرداری متنی و معنایی باشد)
- محتوای ویراستاری شده (اصول نگارشی و املایی در آن رعایت شده باشد.)
- سئو بیس بودن محتوا (استانداردهای سئو در آن در نظر گرفته شده باشد)
- زمان تحویل (فوری بودن محتوا باعث افزایش قیمت آن میشود)
- کیفیت محتوا (اصول خوانایی، پیوستگی معنایی، تمرکز بر کاربردی بودن محتوا و…)
استانداردهای سئو برای یک محتوا چیست؟
چون هدف غایی از تولید محتوا در عرصه اینترنت سئو است، پس بایستی به طور خاص اشاره داشت که یک محتوای خوب و استاندارد از منظر سئو بایستی این موارد را رعایت کرده باشد:
- تعریف اولیه و اصولی کلمة کلیدی
- بهرهگیری مناسب از کلمه یا کلمات کلیدی در عنوان و تیتر محتوا، درون متن اصلی و در توضیحات متا
- تعداد و چگالی کلمات کلیدی اصلی و احتمالاً کلمات کلیدی فرعی در متن
- خوانا بودن محتوا از منظر روایی و پیوستگی
- لینکسازی و لینکدهی به سایتهای خارجی و درون سایت
- نوشتن صحیح عناوین و پاراگرافبندی مناسب که با اصول سئو مطابقت داشته باشد.
- طول جملههای بهکاررفته در پاراگرافها و تعداد پاراگرافها
- تعداد کلمات باتوجهبه نوع مبحث و سنگینی موضوع
- انتخاب عکس مناسب از نظر کیفیت، سئو بودن عکس، کپی نبودن عکس، واترمارک نداشتن عکس و… و استفاده از تگ ALT برای تصاویر
- و… .
آیا تمامی محتواهای تولید شده بایستی سئو شده باشند؟
محتوای سئو نشده نیز بدون کاربرد نیستند و میتوانند برای مصارف زیر تولید شوند:
- انتشار در مجلات و نشریات داخلی
- انتشار در شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام و…
- ارائه بهعنوان مطالب آموزشی در کلاسها و پاورپوینتها و…
جدول قیمت و تعرفههای تولید محتوا در قزوین چیست؟
برای تولید محتوای استانداردی که شرایط بالا را داشته باشد، تعرفههای مختلفی در اینترنت وجود دارد که از 45 تا 110 بهازای هر کلمه است. من بر اساس دانش و توانایی و تبحر خود در تولید محتوای متنی، جدول زیر را پیشنهاد میکنم، یعنی به ازای هر کلمه 60 تومان و هر کلمه ترجمه 80 تومان.
نکات مهم در خصوص تولید محتوا:
- تعداد کلمات یک مقاله جهت استفاده در سایت از 700 تا 1200 کلمه را شامل میشود. بهینهترین حالت تعداد کلمات نیز 800 تا 850 کلمه تعریف شده است.
- ابزارهای زیادی برای شمارش تعداد کلمات وجود دارند که در مرورگرها از طریق افزونهها و در نرمافزارهای واژهپرداز (وُرد) از طریق نوار پایین آنها قابلمشاهده است.
- برای درج محتوای آماده شده در سایت مبلغ 30.000 تومان به هزینة هر محتوا اضافه میگردد.
کلام آخر
هزینه و زمان خود را صرف محتواهای کمارزش و بیکیفیت نکنید. محتوای باارزش بهسرعت تأثیر خود را در بازاریابی و فروش شما و تبدیل ترافیک به تبادل نمایان خواهد کرد و نرخ بازگشت سرمایهتان را افزایش خواهد داد. اگر همچنان مجاب نشدهاید که محتوا چقدر مهم است، به این سایت سر بزنید: کارخانه ی محتواسازی دیجی کالا با 80 نیروی متخصص و کارآزموده برای این امر.