پیج اینستاگرامتان را نکُشید

جدول محتوای این پست را ببینید
داستان کوتاه از موفقیت تا …
خب، اینستاگرام را که قبلا نصب کردهاید، اکانت جدید راه میاندازید و پیج اینستاگرام جدید می سازید، حتی نمیدانید با کدام ایمیل یا شماره آن را وریفای کردهاید، اما خب این که مهم نیست! پسوردی تعیین میکنید و میروید تا کارتان را شروع کنید! تلاشتان این است که کسبوکارتان رونق بگیرد و به این امید هر روز با کلی انرژی پست میگذارید و استوری میفرستید. کم نمیآورید و میگویید این اول کار است! من میترکانم! هفته سوم، هفتة ششم، ماه چهارم و … نخیر! اوضاع به آن خوبی که فکر میکردید پیش نمیرود! به فالوور فیک متوسل میشوید، چند بار اکشن بلاک میشوید، خسته از اینکه بازخورد خوبی نمیگیرید و … سر آخر خسته میشوید و رها میکنید! اصلاً به همان بیزینس سنتی خودتان بچسبید بهتر است! شما برای این کار ساخته نشدهاید! اینستاگرام برای آدمهای بیکار و کمفروش است، نه شما که روزی یک مشتری خودتان را دارید! مگر نه؟!
این داستان کوتاه بسیاری از افرادی است که بدون دانش و مشورت، پیج کاری راه میاندازند! و با همان سرعت راهاندازی پیج، آن را میبندند و برای برخی حتی انگیزهای برای بستن پیج هم نمیماند!
- فکر میکنید برای مدیریت پیجتان نیازی به کسی ندارید؟
- عقیده دارید مدیریت پیج اینستاگرام کار سادهای است؟
- فکر میکنید هزینهکردن برای اداره کردن پیج اینستاگرام دور ریختن پول است؟
- اصول مدیریتکردن و پست گذاشتن پیج شخصی و کاری را میدانید؟
و…
چرا باید به مدیریت پیج بها بدهیم؟
معتقدم برای بیزینسها، جهان امروز، دنیای آزمونوخطا نیست که کلی زمان را صرف این کنید که فلان کار شدنی است و یا نه، فلان راهکار منطقی و معقول است یا نه، فلان روش تبلیغاتی در زمان فعلی جوابگوست یا خیر و … نه شرایط اقتصادی این اجازه را میدهد و نه سرعت تغییرات روزمره این فرصت را در اختیار بیزینسها و بنگاهها قرار میدهد. پس چاره چیست؟ بهجای آزمونوخطا کردن، دنبال مشورت گرفتن و بهرهگیری از تجربیات دیگران باشید.
چه مواردی در مدیریت پیج اهمیت دارد؟
ورای آنچه خیلیها فکر میکنند، مدیریت پیج اینستاگرام به این راحتیها هم نیست. با چند دلیل ساده به شما اثبات خواهم کرد:
- نوع و زمان پاسخگویی به دایرکتها و کامنتها، پین کردن نظرات برتر و حذف موارد ناهنجار
- مشکل سیاستگذاری اشتباه به دلیل آگاهی نداشتن از سن و جنسیت مخاطبان، موقعیت جغرافیاییشان و…
- بهره نگرفتن از نوع و تعداد هشتگهای مناسب
- مشکل کپشننویسی نادرست و بهرهگیری نابجا و نادرست از ایموجیها و شکلکها
- بهره نگرفتن از امکانات و قابلیتهای فراوان استوری
- آگاهی از ساعت درست پست و استوری گذاشتن
- گرافیک نادرست در پستها و ویدئوها
- ریسک بحثهای امنیتی و انسداد پیج
- بکآپگیری از محتوا و مقابله با محدودیتها
- نداشتن آنالیز رقبا و کمک نگرفتن از آنها
- تبلیغات و احتمالاً پروموشن پیج و پست
- مدیریت درست هایلایتها
- نداشتن بایوی استاندارد
- مدیریت فالو و آنفالوکردن
- و…
میبینید که موارد بسیاری وجود دارد که حتی به شاید به ذهنتان نرسیده که بدانها باید بپردازید. اما واقعیت آن است که برای یک بیزینس فعال، لغزش در هر یک از این موارد میتواند به منزله شکست یا کاهش سود باشد.
حالا چه؟ به ابتدای متن برگردید و به پرسشهای ابتدای کار پاسخ دهید!
قبرستان پیجهای اینستاگرام
برای همین است که شما با چرخی کوتاه در اینستاگرام خواهید دید که اینستاگرام قبرستان پیجهای کاری است که نتوانستهاند حداقل انتظارات صاحبان و مشتریان را برآورده کنند و اکنون نیز رمقی برای ادامه دادن و اداره کردن نمانده است!
پس بایستی به این موضوعات تخصصیتر بیندیشید و گمان نبرید که در روزگار رقابتی امروز، صرفاً نصب و اجرای اپلیکیشن میتواند به معنای پیشبرد اهداف یک پیج کاری در اینستاگرام یا هر نرمافزار مشابه دیگری باشد. چون که دیده شده افراد زیادی با اندک سواد رسانهای و توانایی کار با اپلیکیشنها، خود را علامه دهر میدانند و فکر میکنند تسلط کافی برای بازکردن، مدیریت و سیاستگذاری دارند.
آیا فقط هزینه میکنید؟
از نقطهنظر دیگر بایستی به این موضوع نگریست که با حرکت درست و اقدام بهموقع میتوانید دوره بازگشت سرمایه برای اینگونه هزینه کردها را بسیار کوتاه کنید. ارزشافزودهای که ازایندست فعالیتها ایجاد میشود موجب بازگشت سریع این هزینه کردها میشود.
مثلا با راهاندازی و سیاستگذاری صحیح برآمده از مدیریت درست یک پیج و یا هزینه نکردن برای بازگرداندن یک پیج مسدود شده و … بهراحتی و سرعت به سوددهی بیشتر، مستمر و مطمئن برسید.
در این جا تلاش کردیم سه چیز را مکرر ذکر کنیم و یادآور میشویم تا فراموششان نکنیم:
- سیاست گذاری درست
- دنیای بسیار رقابتی
- بازگشت سریع هزینهها و خرجکردها
کلام آخر
پیشنهاد ما به شما این است که با علم و دید تخصصی به موضوعات ورود کنید و آگاهی داشته باشید که رو بهروز علوم تخصصیتر در حال شکلگیریاند که نبایستی ساده از کنار آنها عبور کرد. پس در این زمینه، یا آموزش ببینید و یا چنانچه زمان ندارید، از نظر متخصصین و کارشناسان بهره بگیرید. الگوریتمها و هوش مصنوعی در زمینه هایتک آنچنان جدی و فراگیر شده است که دیگر نمیتوان بهراحتی آنها را نادیده گرفت. اگر چنانچه دراینخصوص نیازی احساس کردید و یا گمان کردید که در زمینه آموزش دیدن و یا مدیریت پیج خود به کسی نیاز دارید، با ما تماس بگیرید تا گپ بزنیم.