سپنتا.م (کلاغ قرمز)

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

کارشناس و مدرس حوزه علوم کامپیوتری

طراحی گرافیک، توسعه سایت و ادمین پیج

سپنتا.م (کلاغ قرمز)

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

کارشناس و مدرس حوزه علوم کامپیوتری

طراحی گرافیک، توسعه سایت و ادمین پیج

پست بلاگ

اولویت دادن به مشتری

12 شهریور 1401 پادکست
اولویت دادن به مشتری

استیفن شیفمن، مربی معروف فروش، در کتاب خود به نام «فروش مثبت» می‌نویسد:

👈شرکت‌هایی در نهایت در بازارهای رقابتی امروزی موفق می‌شوند که به معنای واقعی کلمه به مشتریان‌شان اولویت بدهند. اولویت دادن به مشتری یعنی پایبندی به این چهار اصل:

 

1️⃣اولویت دادن به مشتری یعنی یافتن اطلاعات بیشتر درباره او و مشکلاتش. یعنی پرسیدن سوالات بیشتر از مشتری و تشویق او به صحبت کردن بیشتر. به همین دلیل، در مذاکرات فروش، حداقل 80 درصد وقت جلسه را مشتری باید صحبت کند و ما فقط باید به حرف‌های او گوش کنیم

 

2️⃣اولویت دادن به مشتری یعنی پیشنهاد محصولی که مشکل مشتری را حل می‌کند نه مشکل ما را. اگر مشکل مشتری با یک محصول ارزان‌ قیمت حل می‌شود، نباید به او محصولی را پیشنهاد کنیم که گران‌تر است و مشکل ما برای رسیدن به هدف فروش ماهانه‌مان را حل می‌کند

 

3️⃣اولویت دادن به مشتری یعنی رابطه‌مان با مشتری فقط برای فروش بیشتر به او نباشد. وقتی واقعا به مشتری اولویت می‌دهیم که هر از گاهی و به بهانه‌هایی غیر از فروش محصول به او، با او تماس بگیریم و صرفا حال او را بپرسیم یا سعی کنیم مشکل شخصی‌اش را حل کنیم

 

4️⃣اولویت‌ دادن به مشتری یعنی مشکلات مشتری را خودمان پیگیری کنیم نه این که او را از این واحد به آن واحد پاسکاری کنیم

 

Taggs:
Write a comment